Köpvillkor 

1. Om VRGaming.se (XReality Sweden AB)

https://vrgaming.se drivs utav företaget XReality Sweden AB (Org 559345-6733). Företaget har sitt säte i Sjöbo. Företagets postadress är Fjällsippevägen 61, 275 39 Sjöbo. 

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till support@vrgaming.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@vrgaming.se.

Vid beställning har du möjlighet att göra din betalning med något utav följande betalningsalternativ: Visa, Mastercard, Maestro och Klarna (Direktbetalning, Faktura & Delbetalning) 

3. Leverans

Vi använder oss av DHL och i vissa fall Postnord för våra leveranser. Våra normala leveranstider är 1-3 helgfria arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: support@vrgaming.se.

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift samt en hanteringsavgift, för närvarande 195:-

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, valutajusteringar, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att när som helst justera priset.

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på support@vrgaming.se senast inom 14 dagar från att du mottagit varan. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger-meddelandet returnera produkterna till oss.

Vi erbjuder inte fri retur. Du som kund bekostar alltid returen tillbaka till oss. Du som kund avgör själv vilket returalternativ som passar din retur bäst beroende på värdet av varan som returneras.

Vi kan vid önskan skicka ut en returfraktsedel, utnyttjad retursedel debiteras med 59 kr eller 99 kr beroende på storleken på paketet. Alternativt löser du returfrakten på egen hand.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Vi återbetalar pengarna senast inom 14 dagar från mottagen retur vid nyttjande av ångerrätten eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6. Reklamation och klagomål

Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@vrgaming.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan men inte uteslutande vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida och i vår cookie-policy.

10. Personuppgifter

Genom att handla på https://vrgaming.se accepterar du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter.

Du kan läsa mer hur XReality Sweden AB hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy här: Integritetspolicy

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses som accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

I händelse av att en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.