Retur och återbetalningspolicy
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på support@vrgaming.se senast inom 14 dagar från att du mottagit varan. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger meddelandet returnera produkterna till oss.
Du som köpare står för portot vid nyttjan av ångerrätten. Vid eget köp av transporttjänst så ersätter vi inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning. Returer måste även skickas som ett företagspaket då returer skickat till ett ombud ej hämtas ut.
För en avgift på 59 SEK / 99 SEK kan du som kund välja att motta en retursedel (DHL) som pdf att skriva ut. Avgiften dras av från beloppet som återbetalas dig när vi hanterar din retur.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Adress som ska användas vid retur:
VRGaming
C/o Postpac AB
Elleholmsvägen 1
27436 Skurup
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Vi återbetalar pengarna senast inom 14 dagar från mottagen retur vid nyttjande av ångerrätten eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.
Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till support@vrgaming.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.